2016-12-12, godz. 18:00
GWINT jako gra online nastawiona na obsługę milionów graczy wymaga wyjątkowo skalowalnej architektury. Opowiemy między innymi o tym jak API zbudowane na Symfony w modelu mikro serwisów wykorzystuje asynchroniczną komunikację pomiędzy usługami i klientem (system notyfikacji), i jak optymalizujemy procesowanie zdarzeń wymagających współpracy kilku usług (kolejki zadań), jak monitorujemy i testujemy integrację poszczególnych webservice’ów. Przewiną się także technologie takie jak: PHP7, HHVM, RabbitMq, Redis, Go i inne.
Prezentacja dotyczy sposobu, w jaki Symfony Framework realizuje kolejne etapy obsługi requesta przy pomocy zdarzeń obsługiwanych przez komponent Event Dispatcher. Zamierzam opowiedzieć o przewagach analizy kodu nad czytaniem dokumentacji (wraz z przykładami), przejść przez kolejne fragmenty kodu front controllera Symfony dołączając do nich odpowiedni komentarz oraz pokazać parę przykładów tego w jaki sposób komponenty nasłuchują na zdarzenia typu request, controller, view, response oraz exception.
Code Review jest bardzo potrzebnym elementem procesu wytwarzania oprogramowania, ale niestety często niedocenionym, lub po prostu błędnie wykonywanym. Jakich informacji potrzebujemy na wejściu, czego oczekujemy na wyjściu CR, jakie pre-requirementy powinniśmy dostarczyć, na co zwracać uwagę a co pomijać, i wreszcie, jak właściwie przeprowadzić cały proces, o tym wszystkim postaramy się porozmawiać w czasie prezentacji.